STUBIČKE BAŠTINE – 311

Stubički kraj turistički je najpoznatiji po Matiji Gupcu i Seljačkoj buni koja se na ovim prostorima održala 1573. godine. No stubički kraj sadrži bogatu kulturno-povijesnu baštinu koju ćete otkriti na biciklističkoj ruti “Stubička baština“ u svojih 13.0 km. Ruta je obiteljskog karaktera, srednje zahtjevna, s nekoliko kratkih ali oštrih uspona koje možete izbjeći ako kratite rutu. Namijenjena je za MTB/Gravel i trekking bicikle zbog nekoliko kratkih makadamskih dionica. Start i cilj kružne rute je u centru općine Gornja Stubica kod Spomen parka Rudolf Perešin gdje ponosno stoji MIG-21 u svojoj punoj veličini. Ruta kreće po LC 22101 i dolazi do  T raskrižja LC 22101 i ŽC 2225 gdje skrećete desno. Nastavno dolazite do raskrižja ŽC 2225 i NC te skrenite lijevo nerazvrstanom cestom koja će vas paralelno s grobljem odvesti do raskrižja dviju NC gdje skrećete lijevo i nastavite nerazvrstanom cestom do Naselja Brezje. Kod raspela u Brezju dolazite do raskrižja dviju NC te produljite ravno na makadamski put koji vas vodi do Hižakovca gdje se ponovo vraćate na asfaltnu cestu. Ruta Vas dovodi u Milekovo Selo do raskrižja dviju NC gdje skrećete desno te nakon 160 m vožnje skrenite lijevo na LC 22073. Nastavno vozite kroz naselje Milekovo Selo gdje LC 22073 prelazi u NC te dolazite do raskrižja NC i LC 22072, skrenite desno nerazvrstanom cestom i nalazite se u naselju Gornja Podgora. Vožnju nastavljate kroz naselje po lokalnoj cesti te dolazite do raskrižja LC 22072 i NC te skrenite lijevo nerazvrstanom cestom. Nastavno vozite nerazvrstanom cestom te dolazite do T raskrižja NC i LC 22076 gdje skrećete desno lokalnom cestom.  Mirna i vršna cesta pruža poglede prema Sljemenu i Donjoj Stubici. Nakon prolaska kroz naselje, dolazite do raskrižja Y raskrižja LC 22076 i LC 22076 gdje skrećete desno lokalnom cestom u Dubrovačku ulicu gdje nakon blagog spusta na raskrižju LC 22076 i NC skrećete lijevo na makadamski put gdje prelaskom preko drvenog mosta iznad potoka Reka dolazite do raskrižja dviju NC gdje skrećete desno kod Majsecovog mlina gdje prolazite Obrtničkom ulicom koja vas vodi do centra Donje Stubice. Prije samog dolaska u centar Donje Stubice dolazite nerazvrstanom cestom te prelaskom preko glavne prometnice DC 307 nastavljate ravno na ŽC 2198 (Matenačku cestu)  i vozite prema Donjim Matencima te nakon 1 kilometra dolazite na raskrižje ŽC 2198 i NC gdje skrećete desno na makadamski put te slijedi kratki uspon kroz šumski dio rute. Na vrhu možete odmoriti uz crkvu sv. Antuna Padovanskog te uživati u pogledu na stubički kraj. Nastavno vozite nerazvrstanom cestom do Y raskrižja dvije NC gdje skrećete desno. Nakon 350 metara vožnje dolazite na veliko raskrižje dvije NC gdje skrećete lijevo nerazvrstanom cestom i nastavljate prema naselju Vinterovec. Dolaskom u naselje Vinterovec također dolazite do raskrižja dvije NC, skrenite desno i vozite kroz naselje Modrovec. Nastavno dolazite do raskrižja dviju NC gdje skrećete lijevo nerazvrstanom cestom i dolazite u naselje Samci te skrećete desno na DC 307 i nakon 50 metara skrenite desno na LC 22092 s usponom te neposredno prije dolaska Muzeju Seljačkih buna – dvorac Oršić i Spomeniku Matiji Gupcu dolazite do raskrižja LC 22092 i NC gdje skrećete lijevo na nerazvrstanu cestu. Nakon razgleda i uživanja u pogledu na stubičku dolinu, rutu nastavljate pješke niz uređenu stepenastu šetnicu kroz drvored do ceste. Dolaskom na LC 22093, nastavite vožnju te na križanju s glavnom prometnicom produžite ravno na ŽC 2255 te vozite uz drvored prema Crkvi sv. Jurja i Gupčeve lipe gdje skrećete lijevo na ŽC 2255 i vraćate se na prvo raskrižje te skrećete desno prema drvoredu lipa te nakon posjete vraćate se 150 metara i dolazite na prethodno T raskrižje gdje skrećete desno na ŽC LC 22101 i dolazite na završnu točku rute koja je ujedno i početna točka.